Sunday 14 July 2013

kali pertama menulis dalam blog...

Assalamualaikum....buat pertama kalinye saya menulis nie...hehehe...ape khabar semua...dan x lupa juga selamat bepuasa pada semua ye...sebenarnye dah lama saya mengikuti blog2 rakan yang x pernah saya jumpa....teringin juga nak seperti rakan2 lain untuk menulis pengalaman yang dilalui...ini saja buat kali pertama gambar2 bunga ros yang saya ada....semoga ceria selalu...

nama bunga ros nie Damask..baunye sungguh wangi..
yang nie namanye Clair Martin..



11 comments:

  1. salam Kebun ibu :)

    Saya ternampak dalam blog Tanaman .Tapi lupa nama blognya.Bunga rose ni di jadikan sebagai salad,

    ReplyDelete
    Replies
    1. 'salam cm...terima kasih singgah di sini..oh ye ke..ros mana yang dijadikan salad tu...ok juga..kalau ros yang nama Damask tu cun la kalau dibuat salad..sebab dia cepat luruh...x de la terbuangkan kelopaknye tu..hehe..

      Delete
  2. Replies
    1. terima kasih Diana singgah di sini..:)
      mmg si Clair tu cantik..mcm bunga sakurakan...

      Delete
  3. Cantiknya..saya cuma mampu tgk & puji ros :-) nak tanam/bela x cukup konfiden lg.tp teringin jugak.insya Allah klu terjumpa ros kampung kat mana2 @-}--

    ReplyDelete
    Replies
    1. terima kasih Narshifa singgah di disini...untuk menanam pokok ros mmg mencabar...tapi bila kita dah tau ianye jadi mudah...kalau nak cuba cuba cari ros kampung yang warna pink kecik2tu..org panggil ros pengantin..atau pun yang warna merah tu..kedua2nye x memelukan penjagaan rapi...selamat mencuba...:)

      Delete
  4. Assalam...cantik sungguh bunga ni..setakat ni belum lagi bela pokok ni... seriau kalau tak menjadi...

    ReplyDelete
    Replies
    1. ak suka suka : dulu2 pun saya pun mcm tu juga..takut pokok mati..tapi bila dah menjadi dan pokok sihat dan mengeluarkan bunga hati pun berbunga2 sekali...tiap2 saat mesti nak menjeguk bunga ros nie...cuba la akak tanam sepokok..terima kasih kak singgah blog saya..:)

      Delete
  5. salam.. cantik damask tu.. idaman hati yg baru nk mjadi di rumah.. tahniah di atas blog ini..

    ReplyDelete
    Replies
    1. Flora cinta mu : damask mmg cantikkan..bau dia pun wangi sangat..kalau tanam banyak2 mesti meriah dan berbau harum setaman..terima kasih kerana sudi singgah di blog yang x seberapa nie..saya budak baru belajar..:)

      Delete
  6. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete